Sebarang maklumbalas boleh hantar ke emel "takdehutang@gmail.com" saya

07 December 2011

Trend Emas 2011



Assalamualaikum dan salam sejahtera

Apa khabar semua pennggemar-penggemar emas? agak lama saya tidak mengupdate cerita emas ini. Sebenarnya saya kekurangan masa disebabkan menguruskan perniagaan saya. Tetapi disebabkan trend emas yang makin mengila, saya akan cuba menulis sekerap mungkin blog ini agar kita dapat berkongsi "knowledge" dalam emas.

OK, cuba kita preview semula apa yang telah saya postka sebelum2 ini. Last post pada tahun 2009, bayangkan la? sudah hampir 3 tahun saya tidak bercerita tentang emas! Tapi apa yang saya nak anda semua perhatikan adalah TREND sekarang, betul tak apa yang saya jangkakan pada tahun 2009?

YA! emas kini boleh dikatakan sebagaii aset yang kukuh. Siapa yang ada menyimpan emas 3 tahun yang lepas, sekarang ini boleh tersenyum lebar. betul tak? dulu harga sekita RM90 ke RM120/g. Tetapi skrg sudah mencecah RM200/g. Pergh mmg harga emas mengila!

Ramai yang mengeluh, "kenapa la aku tak beli dan simpan emas 3 tahun yang lepas? sekarang ni kalau nk beli harga dh tinggi, bolehke aku untung nnt?" seperti yang saya pernah katakan dulu, tak kira la harga emas tinggi mana pun, kalau anda anda duit, beli jerk. tak payah nak tunggu harga emas turun. sebab dah mmg TREND emas mcm tu. makin lama makin tinggi nilainya.. Lagi lama kita tunggu lagi naik harganya.. Fikirkanlah..

Ingat lagi kata-kata saya dulu? Emas kalis Inflasi! tak lapuk dek panas tak lekang dek hujan. Insyallah.

No comments: